”Hver dag når jeg skal på arbejde, så GLÆDER jeg mig! Den der følelse af at blive glad, når jeg tænker på at skulle på job. DET er det bedste ved at være ansat hos Key2Quality.”
Lone er vores blæksprutte og hyggetante. Hun er altid glad og smilende, når hun møder ind på kontoret. – En rigtig humørspreder, som sørger for, at alle har det godt, og at det hele ikke bliver for alvorligt. Og så er hun lige så passioneret omkring test som alle os andre. Eller det har hun i hvert fald været.
Udadtil er Lone en rigtig K2Q’er. Men Lone ikke er ansat under helt de samme forudsætninger som os andre, da hun er ansat i en fleksstilling.
Den samme som altid og alligevel ikke
Lone har tidligere arbejdet som testmanager og ekstern konsulent, mens hun var ansat under vores direktør Margit Sejerkilde og arbejdede sammen med mange af sine nuværende kollegaer på en anden arbejdsplads. Det var inden, Key2Quality blev etableret – og inden, Lone var involveret i en trafikulykke, som vendte op og ned på hendes liv.
”Det er enormt trygt at arbejde et sted, hvor folk kender mig fra før. Og samtidig kan det være svært pludselig at være anderledes, uden at det kan ses. Jeg ser jo ud, som jeg gjorde før, men kan ikke længere det samme. Så nogle gange er jeg nødt til at minde folk om, at ”det kan jeg desværre ikke”. Så vi lige får justeret forventningerne lidt.
Efter ulykken har Lone smerter hver dag – smerter, som tager toppen af hendes ydeevne. Som fleksjobber er Lone derfor ansat på nedsat tid og på en måde, der tager hensyn til hendes behov for at blive skånet. I samarbejde med Margit har Lone fundet frem til at løsning, hvor hun er på kontoret 3 timer ad gangen 3 dage om ugen.
Vi er ordentlige ved hinanden
Lone synes, det er fedt at arbejde et sted, hvor man kan være på nedsat tid af den ene eller den anden årsag. At der er plads til, at man kan have et liv. Hun er jo ikke den eneste hos Key2Quality, der er på nedsat tid.
”Jeg synes, det siger meget om virksomhedens sociale ansvar. Ordentlighed. En af de bløde værdier, som gør, at jeg synes, vi kan være stolte af at være i den her virksomhed. Vi er ordentlige ved hinanden. Her kan man rumme, at der er nogle specielle forhold, der skal være opfyldt, for at vi kan yde vores bedste.”
Vigtigt at gøre en forskel
Blandt Lones arbejdsopgaver er en del administrative opgaver omkring vores kursusforretning og at sørge for god forplejning på arbejdspladsen. Derudover er Lone primus motor i vores personaleforening.
”Min kerneværdi gennem hele mit arbejdsliv har altid været at gøre en forskel, og det føler jeg stadig, jeg kan gøre, selvom jeg kun er her 9 timer om ugen. Det betyder meget for mig, at jeg ved, at det gør en forskel – når jeg sørger for, at der lige er lidt kage eller andet lækkert.”
Vi andre er meget enige i, at Lone gør en positiv forskel. Vi nyder altid, når Lone er på kontoret.
”Hver dag når jeg skal på arbejde, så GLÆDER jeg mig! Den der følelse af at blive glad, når jeg tænker på at skulle på job. Og når jeg har været her, går jeg hjem og sover – så er energien brugt op for den dag.”