Gå til toppen

Kvalitet handler ikke om test men om værdi

Vi bruger meget ordet “kvalitet”:

  • Vi har et mål om at have høj kvalitet
  • Vi har et “kvalitets-mindset”
  • Vi bygger kvalitet ind
  • Vi måler på mange forskellige ting for at kunne fortælle/rapportere om kvaliteten

Men hvad mener vi, når vi siger kvalitet? Og mener vi det samme som kunden, slutbrugeren eller ledelsen?

Husk på det første agile princip: “Vores højeste prioritet er at tilfredsstille kunden gennem tidlig og kontinuerlig levering af værdifuld software.” (Se det agile manifest her).

Med det i tankerne – hvorfor så ikke flytte fokus til, hvilken værdi vores kunde ønsker, med den løsning vi skaber for dem? Og så finde ud af en måde at måle, om vi leverer denne værdi?

Dét ville være interessant af flere årsager: Ifølge forskning fra McKinsey “overstiger store IT-projekter i gennemsnit budgettet med over 45 procent, de går 7 procent over tid, og de leverer 56 procent ringere værdi end forudsagt”. Derfor er det første agile princip et værdifuldt fokus for vores kunder – og for os selv – ikke kun ud fra et forretningsmæssigt værdiperspektiv, men også ud fra et økonomisk synspunkt.

Vidste du, at Gitte holder foredraget som keynote på konferencen German Testing Day onsdag d. 24. maj 2023? Læs mere om Gittes keynote her.

Praktiske oplysninger

Foredragsholder: Gitte Ottosen

Varighed: 45 minutters indlæg samt 15 minutter til spørgsmål

Pris: 5.000 kr. + evt. transport

Vi tilbyder også skræddersyede foredrag. Kontakt os for at høre mere.

Forespørgsel om foredrag

Send os en forespørgsel via formularen herunder: